Friday, December 10, 2010

Resipi : Fruit Koktel

Hye !

masa aku boring boring duk rumah
aku buat fruit koktel
ni aku buat buat sendiri
menjadik pulak dan sedap jugak lah
bukan nak angkat bangkul sendiri nih
hakhak !








bahan bahan : 
susu cair ideal 
gula - kalau tak nak manis tak payah letak
fruit koktel 1 tin



cara - cara :
1. mula mula korang panas kan susu cair ideal tuh . 
2. pastu bubuh gula - kalau tak nak letak gula pung takpe
3. pastu dalam bekas lain , tuangkan 1 tin fruit koktel tuh
4. air buah tuh buang sedikit - ejas sendiri kemanisan dia
5. susu tuh di campur dengan fruit koktel tuh



taraaaa !
letak dalam peti ais atau letak ais 
sedap di makan pada minum petang 
mudah kan ?


update!

boleh jugak di masukkan jeli sumi. lagi sedapppp!

post signature

6 pengomen:

twinkle twinkle said...

sudah lame x makkan ini ;D

Skype Crew said...

laa..mudah jer nk benda nie. igtkn ssh..

org laki pun blh bt nie..huhu..thanks 4 sharing..
ni baru tau betapa mudahnya bt benda nie.

oh yer, susu tu satu tin ke letak? susu pekat or susu cair ek?

miyoshu212 said...

ayyak...kenapakah ade gmbr ni...
terliur weh..!!
aku rindu koktel mak aku...
nak balik malaysia....!!

bungakuning . said...

@twinkle twinkle

ah2 , senang je nak buat ni cik twinkle . :)

bungakuning . said...

@Skype Crew

eh , lupa .. susu cair eh en skype dan letak 1 tin :)

bungakuning . said...

@miyoshu212

haha . cepat2 balik . nt aku buatkan utk ko :)

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting