Friday, December 10, 2010

Resipi : Fruit Koktel

Hye !

masa aku boring boring duk rumah
aku buat fruit koktel
ni aku buat buat sendiri
menjadik pulak dan sedap jugak lah
bukan nak angkat bangkul sendiri nih
hakhak !








bahan bahan : 
susu cair ideal 
gula - kalau tak nak manis tak payah letak
fruit koktel 1 tin



cara - cara :
1. mula mula korang panas kan susu cair ideal tuh . 
2. pastu bubuh gula - kalau tak nak letak gula pung takpe
3. pastu dalam bekas lain , tuangkan 1 tin fruit koktel tuh
4. air buah tuh buang sedikit - ejas sendiri kemanisan dia
5. susu tuh di campur dengan fruit koktel tuh



taraaaa !
letak dalam peti ais atau letak ais 
sedap di makan pada minum petang 
mudah kan ?


update!

boleh jugak di masukkan jeli sumi. lagi sedapppp!

post signature

6 pengomen:

amira faqihah said...

sudah lame x makkan ini ;D

Jimie SC said...

laa..mudah jer nk benda nie. igtkn ssh..

org laki pun blh bt nie..huhu..thanks 4 sharing..
ni baru tau betapa mudahnya bt benda nie.

oh yer, susu tu satu tin ke letak? susu pekat or susu cair ek?

belog|amiyo said...

ayyak...kenapakah ade gmbr ni...
terliur weh..!!
aku rindu koktel mak aku...
nak balik malaysia....!!

sarah mohamad said...

@twinkle twinkle

ah2 , senang je nak buat ni cik twinkle . :)

sarah mohamad said...

@Skype Crew

eh , lupa .. susu cair eh en skype dan letak 1 tin :)

sarah mohamad said...

@miyoshu212

haha . cepat2 balik . nt aku buatkan utk ko :)

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting