Thursday, October 27, 2011

Tutorial bentukkan kening tanpa mencukur kening

Assalamualaikum!

selama ni aku memang tak reti nak bentukkan kening aku masa mekap2 bagai ni .. so selama ni kalau mekap, bab kening ni aku abaikan sajoo T___T

memandangkan kening aku ni jenis yang dah kira bertakup dah antara kedua2 kening ni *amboi* maka aku rasa macam agak susah nak bentukkan .. plus aku pulak tak berapa reti nak bentuk dan lukis ni

aku malas pulak nak pergi cukup or threading ni .. dulu sekali jek aku pernah cukur .. memang cantik dan kemas  .. tapi rasa bersalah pulak sebab cukur kening padahal memang dah tahu haram cukur kening ..

tapi tapi tapiiii  aku dah jumpa satu blog yang ajar cara lukis kening tanpa perlu cukur kening ni *yey!*

blog tersebut adalah nuex & Syed Make-Up Studio, untuk ke blog tersebut boleh klik >>> SINI!

dalam blog tersebut ada ajar 2 cara untuk bentuk dan lukis kening .. caranya mudah jek!



*cara pertama*


**kalau tak nampak, boleh klik untuk pembesaran melampau**



 *cara kedua*

**kalau tak nampak, boleh klik untuk pembesaran melampau**


gambar dari blog tersebut. boleh klik gambar kalau nak ke blog tuu . banyak tuto and his makeup memang marvelesss okay!


tapi aku rasa aku lebih prefer untuk cara nombor 1 which is guna stick foundation. aku rasa lebih senang guna cara tuu :D

memandangkan muka aku agak kebulatan .. bentuk kening yang sesuai untuk aku adalah begini :



*muka boooolat*

sebab tu aku lebih suka pakai tudung sarung / ekspress gini. kalau pakai tudung yang ada inner dan inner tu lekat dekat dahi memang sah sah dah nampak macam bulan!

kalau aku pakai inner pun, aku akan tetas kat belakang tu bagi muncung sket T__T


okay .. nanti free aku akan buat tutorial bentukkan kening macam dalam gambar atas tuu okay! hehehe

terima kasih sudi baca yaw!

9 pengomen:

HanisLazimAndTheShaklee said...

WAHH! NAK TRY JUGAK LA ^_^

Cik Pulau said...

mace bulan??? kalu bulan sabit? hahaha

Unknown said...

gud tips..aish kening tebal..tak suka cukur...

sarah mohamad said...

@aniswany

boleh jek nak terai :D

NuReLLe said...

ooo..sorok bulu kening guna foundation upenya..:D

kaklong said...

wah!,bagus2..selau kalong cabut sdri jer..huhuhu!

cik lya said...

mencukur kening dlm keadaan redha ade tak??hihihi

Puan Eka said...

eh cantikla awak..hehehehe

eka pun kening tak tersusun jugak tapi nampak terbentuk..

elok cara ni..dari cukur2 kening kan..haram...

Myra Jay said...

Cantikk..

Akak pun prefer cara 1..

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting