Monday, March 22, 2010

tutorial eyeliner

aku rasa semua perempuan suka mekap kan ? salah satu nya adalah eyeliner . eyeliner ni penting kerana kalau mata anda kecil dan sepet , ni la guna nya eyeliner . eyeliner ni berfungsi untuk meluaskan mata anda serta menaikkan seri mata agar lebih dramatik . tapi tak ramai yang tahu teknik teknik yang betul untuk mengaplikasikan eyeliner pada mata . salah satu teknik nya adalah cat eyeliner . bukan nak aplikasikan eyeliner ni pada mata kucing . hehe  . eyeliner pula ada 3 jenis .penggunaan ketiga tiga jenis eyeliner bergantung kepada seseorang . macam aku lebih selesa guna liquid eyeliner . bagi aku nak buat eyeliner lebih senang . lain orang lain penggunaannya .

pertama :pensil eyeliner

kedua : liquid eyeliner

ketiga : gel eyeliner


contoh cat eyeliner ni seperti gambar di bawah


macam tu la teknik cat eyeliner ni . eyeliner ni terkeluar sedikit dari mata untuk kesan seksi .ni adalah cara2 untuk megaplikasikan cat eyeliner . gambar kredit to google .


gambar mata yang belum di aplikasikan eyeliner .
mata disapu dengan highlight warna putih untuk kekemasan . nanti tak ada la comot masa buat eyeliner tu .
mata yang telah disapu dengan highlight putih . nampak lebih kemas kan ?
mata yang telah di buat eyeliner biasa menggunakan liquid eyeliner .
mata ni menunjukkan garis kat tepi telah ditarik . kalau yang lebih selesa nak buat macam pic kat atas pon dah ok . mata dah nampak besar . kalau yang nak tarik pon tak apa . lebih seksi .
sapuan kali kedua untuk tebalkan eyeliner tersebut .
eyeliner juga turuk di buat kat bawah garisan mata .
akhir sekali sapukan maskara . untuk kesan yang lebih cantik . nampak tak perbezaan antara yang tak pakai eyeliner dengan menggunakan eyeliner ? yang pakai eyeliner lebih naik seri kan ?

ni pula gambar aku yang pakai eyeliner . gambar zoom je . hehe . untuk sapuan eyeliner dengan lebih lanjut , anda boleh la tengok video dari you tube .


post signature

6 pengomen:

cybernetic88 said...

agk2 i try lawa x??. hhahaha.

Asmahani said...

thanks bagi tutorial.. but me tak suka pakai eyeliner... sangat comot nanti..

bungakuning . said...

cyber : lawa . kihkih
asmahani : ows . xpe . lain orang lain stail =)

♥..cik_mas..♥ said...

sarah....thnks 4 da tutorial..mmg patut d tgk..sbb cik mas kalo pakai..tetibe tebal lah....comotlah..hehhee...rupenye nk padam yg terlebih 2 pakai cottonbut...cik mas hentam pakai jari je.. ;)

bungakuning . said...

@♥..cik_mas..♥

hehe . padahal senang je kan . cuma kita tak tau cara yang betul nak pakai . =P

ZIRAHKASNADI said...

macam mana nak tarik eyeliner 2 kasi sama dua2 mata?

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting