Sunday, October 16, 2011

Foundation Naturactor. Kesimpulannya MEMANG BESTT BESTTTT!

Assalamualaikum!


kali ni aku nak post entry mengenai kecantikan ecehcehcech ... aku amat amat amat lah jarang post mengenai barang mekap ke, cara nak mekap ke .. bukan tak suka tapi entah la .. tak tahu nak explain macam mana hehehe


okay .. kali ni ada exception sebab foundation yang aku guna ni memang best besttttt!


kawan2 aku pung cakap ... muka aku kalau pakai foundation ni memang nampak flawless even padahal aku memang ada parut2 jerawat yang agak teruk jugak .. memang nampak perbezaan antara pakai ke tak pakai foundation ni.


first time pakai .. aku keluar dan balik tuu .. kawan2 aku terkejut sebab muka nampak lain ..tu baru first time pakai heheheheh *macam lebihhhh je statement aku ni hahahaah*


so far aku rasa foundation ni memang besttt. *tu pung maybe aku rasa, kulit aku sesuai dgn produk ni. lain orang lain jenis kulit kan*



KELEBIHAN NATURACTOR COVER CREAM
-Anti kilauan / tidak berminyak.
-100% menutupi pegmentasi, parut, cela, jerawat & noda hitam
-Ringan & lembut pada kulit seakan-akan anda tidak memakai foundation <<< yang ni memang betul, tak rasa pung "ketebalan" foundation ni hehe rasa macam tak pakai apa2 pung dekat muka kita ni
-Melindungi kulit dari sinar uv yang boleh menyebabkan pigmentasi
-Senang digunakan, cepat & yang penting tidak melekit
- Long lasting & tahan sehingga 12 jam <<< *yang ni, erk .. bagi aku tak sampai pung 12 jam, maybe sebab kulit aku jenis yang berminyak kot .. tapi kalau pakai pelembab + dgn bedak compact .. memang tahan
-Tidak menutup pori-pori
-Sering diguna pakai oleh makeup artis professional

KOD PILIHAN:
140 : for chinese skin - pink undertone
141 : for chinese & fair malay skin - yellow undertone
150 : for dark malay & indian
151 : for medium skin - yellow undertone, easy to match with chinese &
malay skin
152 : for malay skin - yellow undertone
153 [dark brown] : for shading
161 [yellow] : corrector for reddish skin
171 [green] : corrector for reddish skin

130: kulit putih (normally Chinese skin)
140: kulit cerah (normally Chinese skin)
141: natural beige
150: sawo matang
151: kulit sederhana
152: kulit gelap (normally Indian skin)
153: shading (mancungkan hidung)
171: conceler+ base
181: eye base

Famous code is 141, 140 & 151.
140 is for lighter skin colour. (warna kulit yang cerah)
141 is for natural skin colour. (warna kulit yang natural)
151 is for tanned pinkish skin colour. (warna kulit yang sederhana kemerahan) 


amik dari forum ni >>> CLICK HERE!





yang kat atas ni aku punyaaa T____T

ada leluk skit, terkena kuku hehehe




muka depan *erk*


isi dalam 



kalau tak salah aku, dari sumber2 yang aku baca di blog2 dan forum .. pembuat kilang foundation ni ada di china 1 dan jepun 1.


mana2 dari china atau jepun .. pastikan kita guna yang original. sebab setahu aku memang foundation ada yang tak ori.


contohnya kalau korang beli dari china .. pastikan ianya adalah original. begitulah sebaliknya kalau korang beli dari jepun .. pastikan ianya adalah original.


walaupun di perbuat dari china sekalipun .. kandungan foundation ni adalah organik, jadik takde bahan kimia pun. jepun pun sama.


walaupun kebanyakan market Meiko Naturactor di Malaysia ni datangnye dari China, tapi masih lagi original cuma pembungkusan berbeza


lagi satu, korang boleh check kod hologram *betul ke aku eja?* dekat belah belakang foundation tu. ia mempunya kod 16 digit yang boleh di sahkan ketulenannya. masuk dekat website ni >>> CLICK HERE! unctuk check foundation anda adalah original atau tak. cara nak tahu original ke tak, boleh rujuk blog ini >>> CLICK HERE!








brand dari china, pastikan ianya adalah original okay





brand dari jepun, pastikan ianya adalah original







pastikan pilih kod yang bersuaian dengan kulit anda



aku guna 151 lebih kepada kulit fasha sandha gituu .. pasni kalau muka aku ada iras fasha sandha .. salahkan foundation ni *HAHAHA*



ni ada seorang anon komen dekat blog ni >>> CLICK HERE


semekommm..
hee x pnh lg bukak blog ni.. tp nk mncelah jgk.. ngeee..actually mmg ade naturactor dr china.. sy buat kajian.. mieko ade dua kilang satu di china satu di jepun.. dua2 original.. kualiti yg sama cuma bahan ade beza sikit.. yg beza tu sbb mengikut faktor persekitaran & cuaca di negara masing2..klu kulit kita rase sesuai dgn faktor dan cuaca mcm di negara china kita gunala naturactor dr ORI china.. mcm tu jgk sebaliknya.. jgnla sbb china mmg terkenal dgn brg tiruan sume nak judge naturactor china pun tiruan.. walaupun china terkenal sbg nagara yg mcm tu tp ade jgk kan brg2 die yg ORI.. yg jepun pun x semestinya brg mereka x ori hanya disebabkn negara mereka maju dgn teknologi canggih.. yg penting diri kita ni.. sblum beli buat kajian dulu.. mase nak beli pon make sure brg2 tu x kisah la dr jepun @ china yg penting ORI.. keputusan di tgn kita.. bkn salah org yg jual ori ke tak.. kita ni yg sepatutnya berwaspada.. duduk on9 fesbuk 24 jam bleh tp nk buat kajian sikit kt google mls.. akhirnya kita yg rugi.. hehehe..


aku rasa memang betul pun apa yang anon tu cakap .. apa2 pun terpulang lah pada diri kita sendiri kan. kita yang nak guna dan duit kita yang akan membayarnya. bagi aku senang .. aku tak suka bertanya pada orang ramai sebab macam2 peelnya nanti. 


aku suka bertanya pada internet/google. semua benda sekalipun, memang aku suka tanya pada internet. dan aku suka buat kajian terlebih dahulu sebelum aku membeli. sebab duit ni bukan senang nak perolehi, jadik aku pastikan benda2 yang aku beli adalah berbaloi baloi hehehehhe












semua gambar kat atas ni, aku takde edit2 apa2 punggg .. SERIOUSLY! memang takde edit apa2 punggg

cuma aku just letak watermark je ..

ada nampak sikit2 kan parut2 jerawat tuu, okay la dari asal memang agak teruk jugak la .. dapat menutup parrut2 jerawat yang heavy mcm aku ni T______T

lastly, kalau ada salah ke silap ke atas informasi ni .. aku mintak maaf dulu2 okay .. ni just ikut pemerhatian aku jek. kalau ada yang tak sependat, semuanya bergantung pada korang jugak .. hehehe


:: entry kali ni panjang ::

6 pengomen:

whitecappuccino said...

nampak lain..makin berseri :)

Sesopie said...

Whaa. Promote bukan main agi.. Macam nak beli je.. Terpengaruh nie!

Cik Pulau said...

wohoo.. meme napok lain..
ehmm..

Nasz said...

owh..itulah dinamakan foundation. hehe. baru tahu.

MOHD NASER.com

[sutera kasih] said...

kulit sy x sesuai guna foundation hoho

Anonymous said...

saya pun ada benda ni, siap leh mekapkan akak saya kawen n akak sedara saya tunang. memang best! saya pakai jepun punya.. memang sama je jepun n china tapi ada jg yg tiruan...

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting