Wednesday, August 19, 2009

aku konfius

aku konfius
adakah kau ni pentingkan diri?
adakah aku ni hot temper?
adakah aku ni tak disenangi oleh orang lain?

macam2 perasaan aku rase sekarang ni
adakah ini,adakah itu
oleh itu,
kite xkan tahu perangai kite mcm mana
orang lain je yang boleh bagitahu kite ni mcm mane
mesti la kite akan rasa kite betol
walaupun kite salah

manusia mcm ni la
xramai yang mengaku kesalahan sendiri kan
kalau ada pun segelintir je

oleh itu,
aku terime ape yang orang lain kata tentang aku dgn hati terbuka
sbb aku tahu orang lain je boleh menilai perangai aku mcm mana
tetapi mesti la berpada jika kite nk komen seseorang
jangan sehingga mengguris perasaan pula
tidak kira la jika kite komen adik beradik ke
awek/pakwe ke
kawan2 ke
malahan ibu bapa
setiap orang mesti melakukan kesilapan
bukan manusia la tuh kalau dia sempurna
kihkih

itu saja,
oke



0 pengomen:

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting