Tuesday, November 30, 2010

TIPS! Merawat Kuku

Hye korang !


Kuku sebenarnya perlu juga di rawat . tak aci lah korang rawat muka je kan , hari hari korang duk godek godek muka , kuku korang abaikan . apa salahnya sekali sekala korang  rawat kuku jugak . hakhak .







Menjaga kekuatan dan kelembapan kuku
Agar kuku anda menjadi lebih kuat , anda boleh gunakan pelembap pada kuku .


Membersihkan kuku
Kuku yang cantik mesti lah bersih kan . Untuk membersihkan kuku , rendam lah tangan dan kaki anda dalam air suam dan letakkan sedikit perahan limau nipis . Limau nipis mengandungi asid , asid ni boleh membuangkan segala daki daki pada celahan kuku . Rendamkan selama 15 minit . 


Potong kuku
Jangan biarkan kuku anda terlampau panjang . Kuku yang panjang memudahkan kotoran melekat pada celahan kuku dan juga kuman kuman . Potong kuku anda sekali seminggu , jangan pula potong pendek sangat sehingga memakan isi . Potong mengikut kesesuaian jari anda . 


Jangan menggunakan kekerasan pada kuku
Maksudnya macam ni , membuka benda benda keras dengan menggunakan kuku dapat merosakkan luka pada sekitar kuku . 



*kan cantik macam tuh
sumber dari google 



Oh tidak ! siyes , takut aku tengok !



ps : kuku juga melambangkan keperibadian anda .      :)


post signature

3 pengomen:

melle. said...

THANKS FOR THE TIPS

nora said...

time kasih

Nur said...

pics yg last tuh lawa uh..hahaha

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting