Friday, December 3, 2010

rasa down sangat bila ada lec yang pilih kasih

Hye ..


kali ni aku cuma nak bercerita , no more pics .. just sedikit kata kata dari aku . dulu , aku ada belajar dekat tempat nih .. kalau korang nak tahu , aku amik IT Sistem .. ada la jugak few subjects tuh aku tak pandai dan tak reti nak buat .. bukan kata aku tak dek usaha nak belajar dan study , aku dah usaha pung tapi tak masuk jugak dalam kepala otak aku nih ..


dan adalah seorang lec nih .. lelaki .. dia ni macam erk .. pilih kasih lah aku rasa .. sebab aku tak pandai dia buat tak tahu pung dekat aku .. ada lah 1 hari tuh , ada exam amali untuk subjek dia , aku malam tuh tak tidur pun sebab study .. biasa lah kan , esok kan nya dia buat la exam .. aku pung dup dap dup dap buat exam tuh .. amali kan , so bagi aku susah sikit .. lec nih ada seorang kawan aku yang dia suka , kira tuh student kesayangan dia lah .. dah siap buat amali , time untuk check pulak .. time nih , memang we all ada sekali lah , dia check tuh kita memang ada kat sebelah dia .. 


yang aku frust sangat , dan memang aku sangat sangat kecewa dengan lec tuh sebab kawan aku yang student kesayangan dia tuh , langsung dia tak check pung ! terus dia bagi markah 100 % terus !! .. sebab dia tahu budak tuh pandai dan dia suka budak tuh , dia bagi full mark terus .. tapi aku yang tak pandai nih . dia akan check satu satu , dan seprti biasa lah untuk budak tak pandai nih mesti lah banyak salah . memang aku rasa sangat sedih that time .. kalau aku pertikai kan lagi terus dia tolak markah sebab dalam markah tuh ada untuk markah personaliti kita macam kekemasan etc .. jadi makin kurang lah markah aku .. korang paham tak nih ? 


aku terus menitik nitik air mata nih , banyangkan lah , kita dah study bagai nak rak .. sampai tak tidur malam , maybe aku buat tuh ada jugak salah , tapi jangan lah macam nih .. benda yang kita harap harap snagat untuk dapat markah tinggi .. nak kata aku semua salah pung tak , tapi ada jugak yang betul .. jawapan aku dengan kawan aku akak student kesayangan dia tuh sama , maybe jalan penyelesaian dia lain .. tapi dia bagi salah dekat aku , sedangkan kawan aku tuh dia bagi betul .. kalau aku pergi tanya , dia tolak markah aku .. 


kalau bab esaimen pung macam tuh , dia tak tengok pung esaimen kawan aku tuh , terus dia bagi full mark , yang aku punya dia check satu satu .. dan bukan aku je yang jadik macam nih , kawan kawan sekelas aku pung sama ..  


aku sekarang sambung belajar lagi lepas dah habis hari tuh .. untuk jadi lec jugak tempat aku study nih .. InsyAllah .. aku tak nak pilih kasih dengan student aku nanti .. aku nak sama adil .. tak nak student aku rasa macam aku rasa masa dulu dulu ..


ps : kalau macam tuh senang la orang pandai + pandai bodek lec , cakap cakap sikit pung dah boleh dapat A 
post signature

2 pengomen:

Annisa said...

ish -__- tak suka lec pilih kasih. bleh ganggu mental student lain -__-

ambi di sebagai cabaran (^__^) caiyo caiyo

.:padie_eyla:. said...

tak ptut. tak profesional. heh.

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting