Thursday, July 7, 2011

WANITA IDAMAN LELAKI

Assalamualaikum!



Wanita idaman lelaki ialah,
yang hatinya disalut taqwa kepada ALLAH,
yang jiwanya penuh penghayatan trhadap Islam,
yang sentiasa dahaga dengan ilmu,
yang sentiasa haus dengan pahala,yang solatnya maruah dirinya,
yang tidak pernah takut untuk berkata benar,
yang tidak pernah gentar melawan nafsu,

Wanita idaman lelaki ialah,
yang hatinya disalut taqwa kepada ALLAH,
yang jiwanya penuh penghayatan trhadap Islam,
yang sentiasa dahaga dengan ilmu,
yang sentiasa haus dengan pahala,yang solatnya maruah dirinya,
yang tidak pernah takut untuk berkata benar,
yang tidak pernah gentar melawan nafsu,

Wanita idaman lelaki ialah,
yang sentiasa bersedia untuk menjadi insan yang hakiki,
yang hidup di bawah naungan Al-Quran dan sunnah nabi,
yang boleh diajak berbicara dan berdiskusi,
yang menjaga matanya dari pandangan duniawi,
yang sujudnya penuh kesyukuran dengan rahmat Ya Rabbi,


Wanita idaman lelaki ialah,
yang tidak pernah membazirkan waktu,
matanya kepenatan kerana penat menimba ilmu,
suaranya lesu kerana lidahnya tak henti memuji dan mengingatiMU,
tidurnya lena dengan cahaya keimanan,
bangunnya Subuh penuh penghayatan,
kerana sehari lagi usianya bertambah penuh keinsafan,

Wanita idaman lelaki ialah,
yang sentiasa mengingati mati,
yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat,
yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga,
agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang sempurna,
meneruskan perjuangan Islam sebelum tibanya Kiamat,


Wanita idaman lelaki ialah,
yang tidak terpesona dengan buaian dunia,
kerana dia mengimpikan syurga,
di situlah mahligai impiannya,
dialah WANITA IDAMAN LELAKI seadanya....


ni aku copy and paste jek. sumbernya tak tahu dari mana heheh


sama2 kita renungkan wanita zaman sekarang macam mana. rasanya boleh digambarkan sebagai hancusss! budi pekerti dah hilang apatah lagi dari segi pakaian nya. kebanyakkan nya asyik nak menjolok mata sajoo.



sila LIKE kalau suka

9 pengomen:

apik pehe said...

hehehe..
cepat2 la wahai ppuan smeua jadi camtu..apik nak pilih ni..hehehe

sugar2 kapas strawberry said...

cukuplah sekadar dia ingat Allah..dan syg Allah.itu sudah cukup macho.hehe

Bulan said...

susah nk jupe ppn cmtue skangg nie.kalo zaman rasulullah ade la :)

NugRuL SakuRa said...

sesungguhnya...wanita yg baik utk lelaki yg baik dan lelaki yg baik utk wanita yg baik...nice info sarah ...:)

WuMing said...

Siapa nak jadi Wanita idaman Lelaki... kena lah baca entri ni...

Aweyn said...

i love this entry. thumbs up :)

tomato said...

oyeshhhhhhhh !! sukak sukak ! ^^

[sutera kasih] said...

semoga kita mencapai piawai wanita idaman bakal suami hehe

Redbloodsnow said...

nk jadi wanita dlm ini :D

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting