Wednesday, August 3, 2011

10 Isu Khairul Fahmi jawab tentang putusnya pertunangan dengan Elia Harmelia di Murai.com

Assalamualaikum!


kalau baca dekat harian metro dari start kita puasa hingga hari ketiga kita berpuasa .. citer pasal Khairul Fahmi dengan Elia lah yang paling hot. hot tak hot puun cover depan Metro lagikk! kau ada? hehe


kalau ikut kata orang tua2 dulu .. bertunang tak eloh di hebahkan sebab nanti takut tak jadi, malu  .. kawen baru lah di hebahkan petanda si polan  si polan telah berpunya .. bukan aku yg cakap, no propa orang tua2 dulu la :D


so ni adalah 10 isu yang di tanya oleh Murai.com kepada Khairul Fahmi. pas dah baca, sama2 kita buat kesimpulan nya *apakah*



KUALA LUMPUR, 2 OGOS 2011: Sungguhpun pasukan Harimau Malaya sudah tewas di tangan Singapura pada perlawanan kelayakan Piala Dunia 2014 pada tempoh hari, penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat atau Apex, 22, tetap mendapat pujian ramai apabila dia berjaya menjaga gawang negara dengan baik sekali.
Belum pun habis lagi kehangatan perlawanan itu, masyarakat dikejutkan pula dengan berita putus tunang Apex bersama gadis bernama Aimie Harmelia Mohd Hashumi atau Elia, 22, yang mana Apex telah membuat pengakuan rasmi dalam sebuah akhbar tempatan pada Ahad lalu.
Dalam pengakuan berkenaan, Apex mengesahkan tali pertunangan yang diikat pada 17 Mei lalu telah pun berakhir. Namun, pelbagai isu telah berbangkit yang mana semuanya berlaku sebelum dan selepas Apex dan seluruh masyarakat mengetahui akan hal ini.
Eksklusif untuk anda, Apex telah menjawab 10 isu yang berbangkit demi menjelaskan keadaan yang sebenar tentang kesnya putus tunang dengan Elia.

1. Keputusan Nekad Putus Tunang"Sebenarnya keputusan saya mahu putuskan tali pertunangan dengan Elia, bukanlah keputusan yang dibuat secara terburu-buru. Saya sendiri sudah pun berbincang dengan keluarga saya. Malah, saya sendiri ada menghubungi Elia untuk berbincangkan tentang keputusan penting ini.Namun, Elia seakan tidak memberikan sebarang kata-kata sama ada mahu atau tidak. Dia memberikan tanda tanya kepada saya. Terpulanglah jikalau dia mengatakan saya tidak ada berbincang dengannya.Insya Allah, dalam masa terdekat ini keluarga saya akan datang berjumpa dengan keluarga dia untuk mengesahkan perkara ini dengan lebih rasmi. Apapun, saya memohon maaf andaikata keputusan ini menyinggung hati banyak pihak. Saya merasakan ini adalah keputusan yang terbaik buat Elia, saya, keluarga dan sesiapa saja yang terlibat secara langsung atau tidak.

2. Tiada Kena Mengena Orang KetigaSudah pun saya jelaskan sebelum ini, keputusan putus tunang tiada kena mengena dengan orang ketiga. Apatah lagi dengan wanita yang bernama Dahlia itu. Saya mengaku memang saya berkawan dengan Dahlia. Namun hubungan saya tidak lebih sebagai abang dan adik. Lagi pun, Dahlia adalah kawan sekampung saya. Umur dia baru saja 18 tahun. Saya pun rapat dengan famili Dahlia dan menganggap mereka sebagai keluarga angkat.Minta maaf semua kerana saya tak boleh nak jelaskan lebih panjang tentang kes orang ketiga ini. Saya takut, jika makin saya buka mulut perkara yang tidak sepatutnya diketahui umum tersebar tanpa pengetahuan saya. Malah, saya tak mahu orang berprasangka buruk lagi terhadap kami berdua. Cukuplah sampai di sini saja. Saya tak mahu aibkan orang. Biarlah saya telan sendiri kepahitan yang menghantui diri saya ini. Apapun, saya berterima kasih kepada pihak yang mengambil berat tentang diri saya terutama sekali pihak media.

"3. Tuduhan Dirinya Sebagai Kaki Perempuan"Sebaik saja saya mendengar dakwaan tentang saya ni kaki perempuan, saya nak tergelak dan tertanya-tanya bagaimana cerita sebegini boleh tersebar. Setiap hari, jadual saya sibuk dengan latihan bola sepak sehinggakan saya tiada masa untuk bersosial bersama dengan rakan-rakan rapat. Sampaikan saya tiada masa untuk pulang ke kampung. Malah, bila saya diberikan cuti, saya lebih gemar pulang ke kampung dan berehat bersama keluarga di Kelantan.Tentang gambar-gambar saya dengan perempuan yang tersebar itu, saya hanya boleh cakap, ada antara wanita dalam gambar itu saya sendiri tak kenal siapa namanya melainkan dia adalah kawan saya. Saya cuma tahu wanita-wanita itu adalah peminat saya yang menyokong karier saya sebagai penjaga gol kebangsaan.Saya boleh mengaku, adakala saya keluar dengan teman perempuan lain selain Elia tetapi waktu itu saya keluar beramai-ramai bersama kawan saya yang lain. Mungkin, jika ada orang ternampak saya keluar berdua saja kerana waktu itu kawan saya yang datang bersama pergi ke tempat lain. Jadi, ia secara kebetulan saja. Apapun, salah ke saya ni nak keluarga berbual dengan perempuan. Sebagai umat Islam, saya tahu batas pergaulan lelaki dan perempuan.

4. Isu facebookDisebabkan terlalu sibuk, saya sendiri tiada masa untuk mengemas kini facebook saya. Untuk pengetahuan semua, sekarang ini facebook saya tidak lagi diaktifkan bukanlah kerana saya. Saya sendiri tak tahu akaun saya sudah tiada lagi. Apa yang saya tahu, akaun Facebook saya sudah pun dihacked.Jadi, saya minta kepada semua penyokong saya, agar jangan terlalu mempercayai apa yang tertulis di ruangan facebook itu. Sekarang ini, saya masih belum berkesempatan untuk membuat akaun baru. Insya-Allah, bila masa sesuai, saya akan mewar-warkan pada semua tentang akaun facebook saya yang baru.

5. Tidak Menjawab Panggilan Telefon Dari EliaSaya tidak pernah sekali pun mengelak panggilan telefon dari Elia. Mungkin jua, masa dia menelefon saya waktu itu, saya sedang sibuk dengan latihan dan perbincangan. Terus-terang, komitmen saya makin besar. Mungkin, apa yang Elia sampaikan itu adalah salah faham saja. Sebelum saya membuat keputusan menghubungi media Jumaat lalu (29 Julai 2011), saya memang ada menelefonnya

6. Campurtangan Pihak KeluargaUntuk memilih siapakah yang bakal menjadi suri dalam hidup kita perlulah menitik beratkan banyak perkara. Jadi, saya tidak boleh pentingkan diri sendiri. Sungguhpun saya dah berkahwin nanti, sebagai lelaki, tanggungjawab saya lebih besar pada keluarga.Memang benar, apa yang berlaku sebelum ini ada melibatkan campurtangan dari kedua-dua belah pihak. Namun, biarlah saya seorang saja yang tahu. Sekali lagi, saya tak mahu mengaibkan orang lain. Saya hanya mampu melafazkan terima kasih kerana mereka sangat mengambil berat tentang saya

7. Berpegang-tangan, berikan kasut dan kereta lama kepada DahliaSemua tuduhan ini adalah fitnah semata-mata. Saya tidak pernah membuat semua perkara ini. Malah, saya bukanlah kekasih baru Dahlia atau pun Sugar Daddy kepada Dahlia. Saya tidak pernah membelikannya kasut baru. Malah, saya sendiri tak ada pun memberikan kereta lama saya pada Dahlia. Kereta itu ada pada kakak saya dan kereta tersebut adalah kereta lama saya sebelum saya beli kereta baru. Kereta itu pun atas nama kakak saya bukan saya.

8. Sudah Lupa DiriSebagai hamba Allah, kita tak boleh lari dari melakukan kesilapan. Jika benar orang mendakwa dan lihat saya ni sudah lupa diri, saya minta maaf. Namun, sebagai manusia yang ada pendirian, saya rasa saya masih lagi Apex yang dulu. Insan dicipta tidak sempurna. Adakala manusia tidak sedar adakah perkara itu benar atau pun salah. Kadang-kala perkara itu benar bagi saya tetapi tidak bagi orang lain.Apa yang saya tahu, saya bukan Apex yang dulu sebab kini ramai yang yang mual kenali diri saya. Saya tahu ini adalah tanggungjawab yang diberikan kepada saya. InsyaAllah, saya akan pikul tanggungjawab ini dengan sebaiknya. Namun, saya tahu bukan mudah nak puaskan hati semua orang. Apa yang saya boleh lakukan, hanya melakukan sesuatu yang boleh mengharumkan nama negara ke peringkat lebih tinggi.

9. Gila Glamor dan Cari Publisiti MurahanSaya bukan gila glamor dan cari publisiti murahan. Apa yang saya peroleh sekarang ini adalah hasil penghormatan ikhlas dari anda semua. Saya tak pernah pun terhegeh-hegeh untuk cari populariti. Saya hanya laksanakan tugasan saya sebagai penjaga gol kebangsaan.Keputusan putus tunang ini pun diberitahu media kerana saya tahu, media adalah orang terdekat yang boleh memberitahu kepada semua orang cerita sebenar saya. Saya mahu berlaku adil pada diri saya, keluarga saya, keluarga Elia dan semua penyokong saya.

10. Memohon MaafSaya masih belum berjaya lagi. Saya masih lagi berusaha untuk menjadi terbaik. Kalau boleh saya mahu cipta sejarah baru. Apapun, saya tidak akan lokek untuk meminta maaf andaikata perkara yang berbangkit ini datang dari kesilapan saya. Mungkin, waktu itu saya tak sedar apa yang saya katakan sebelum ini membuatkan hati orang lain terluka. Saya hanya mampu meminta maaf. Tak kisahlah sebesar zarah seseorang itu melakukan kesalahan, sebagai makhluk yang dicipta Allah, meminta maaf adalah jalan terbaik.Saya harap, semua dapat terima dengan segala penjelasan ini.Selepas ini, saya mahu terus berbakti kepada negara dan mahu lebih fokus pada karier. Namun, saya tahu saya tak boleh lari dari berkongsi kisah peribadi saya. Insya-Allah, jika perlu saya akan berkongsi. Kepada pihak media yang lain, saya mohon maaf kerana tidak dapat memberikan kerjasama. Saya terharu dengan keprihatinan anda semua. Saya tahu, anda semua hanya melakukan tugasan anda. Kalau saya ditempat anda, mungkin jua saya melakukan perkara yang sama. Sekali lagi, saya minta maaf kepada semua dan terima kasih kerana menyokong saya tanpa putus.



macam2 hal nya kan. bagi aku, kalau dah di zaman pertunangan dah rasa macam takde kesefahaman takde keserasian lebih baik di putuskan. nanti kalau kawen banyak pulak penyakit yang tiba kan. hehe


kalau masing2 dah berusaha nak baiki masalah tersebut, elok lah .. kalau sorang je berusaha, haaa masa tuu memang masalah.


kepada Khairul Fahmi dan Elia ..banyakkan bersabar .. buang yang keruh ambil yg jernih okay :D


LIKE IT?

21 pengomen:

oshinz said...

macam-macam hal la sekarang ni..

pena rozie said...

Terima jer lah tiade jodoh....

rathiqah azmira rosli said...

macam sweet pulak anak che mat ni.lalalalala

Bulan said...

mcm2...eheee

k e y r i said...

fuh!!! akhirnya habis pon bace. banyak betul sebab die ni ea? haih.. harap2 bende2 macamni tak kene kat aku or family aku...

nick dot anis said...

setuju ngan pena rozie...n lau ade jodoh..tak usah bmbang la...tak kemana gak...:-)

nick dot anis said...

setuju ngan pena rozie...n lau ade jodoh..tak usah bmbang la...tak kemana gak...:-)

Ezy Chiaki said...

sudah tersurat yg mereka tiada jodoh..
diam sudah..
hehekk

apik pehe said...

haishhh..ingtkan sampai ke kawen

Pyka Rahmat said...

entahlah.

bunbun said...

makin lama makin pening dan tak tahu siapa yg cakap betul sebenarnya. TSK

[sutera kasih] said...

doakan yg terbaek sajala kan dear..huhu

nazirah said...

mcm2 kan cci pn tak taw sape yg btl sape yg slh tp ramai dok nak up2 lg psl depa ni kesian depa.. makin tensen la msg2.. aish.. entah lewr

saya bukan tomato said...

kemain panjang keyrol terangkan.. hee

pape pon takpe.. tomato ttp di sisi apex..kekekek

ehh elly nak letak mana pulak kan . ;p

SuRayA^i. said...

kite doakan yg terbaik jela utk dorang kan =D

dhiera said...

panjang bebenor~
tapi dugaan bertunang memang dasyat. seeloknya, bila bertunang jangan dihebah-hebahkan.biar kenalan rapat saja yang tahu~

enyheartsdiamond said...

pernah baca entri WILL YOU MARRY ME kat blog eny tak? sebab tu eny taknak tunang ikut adat.. hehe.. nak tunang sendiri2 je cm omputeh.. kawen baru buat kenduri bagai :))

Amy Syaquena said...

semoga kemelut yang melanda mereka berdua akan dapat di selesaikan dengan cepat...

*jom singgah di belog saya dan jemput join contest SR*
http://www.sinarraudah.com/2011/08/contest-juadah-ramadhan-dan-ucapan.html

cik pulau said...

no komen..huhu

Zura said...

tp dh tersebar gambar KF ngan dahlia teck tue..

[sutera kasih] said...

dah mcm retis dh atlet sukan huhu

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting