Thursday, October 20, 2011

Petua Nak jaga Handphone

Assalamualaikum!


nak bagi tips sket :D

kalau nak handphone tahan lama, opkos kena jaga kan.

*lain lah ko orang kaya,  nak handphone mana2 pung tak kisah .. celik mata dah dapat!* <<< peel gini tak payah baca lah ye! hehehehe

tapi aku rasa trend sekarang ni ni macam semua orang berlumba2 nak guna smartphones kan .. kalau ada yang lagi latest, tukar phone baru pulak .. dah la sekarang ni phone ni makin lama makin canggih .. dulu aku ingat lagi bapak aku beli telefon yang boleh amik gambar sendiri .. bapak aku beli dulu brand samsung .. masa tu dah macam bagga gilaa sebab ada phone boleh amik gambar sendiri T______T

sekarang orang dah tak heran dah nak amik gambar ke apa ke .. semua nak guna smartphones. nak ada android lah .. apa lah .. iphones lagik .. kalau nak ikut satu2 .. memang tak dapetttt lahhh!

melalut2 pulak :D

okay .. antara tips nya adalah ......


  1. Tidak menggunakan handphone semasa sedang dicas
  2. Tidak meletakkan ditempat yang tinggi dan mempunyai risiko untuk jatuh
  3. Elakkan dari kanak-kanak bermain seperti barang mainan mereka
  4. Elakkan dari terkena air contohnya semasa hujan
  5. Tidak berkongsi maklumat dengan kerap dengan handphone lain contohnya melalui penyambungan Bluetooth bagi mengelakkan terkena serangan virus

yang aku boldkan tu, MEMANGGGGGG aku selalu buat .. hehehe *kantoi!* aku rasa kalau jarang2 boleh lah kot, kalau selalu buat gitu lama2 opkos akan rosak kan.

pernah terjadi kat adik kawan aku ... disebabkan dia selaluuuuu sangat bergayut .. handphone dia tu boleh meletup dan terbakar. nasib baik telinga tu takde apa2 pung, kata lah pekak ke apa ke .. takke naya tuu!



7 pengomen:

EZAN IDMA said...

huhu. selalu gak buat perkare di atas,

azam said...

hehehe...simpan je jgn pakai...baru tak rosak kot

~Nana 귀여운~ said...

mmg x digalakkan bergayut time tengah cas bateri hp..bahaya noksss...kalau hp murah x ke nayaaaa...silap2 aribulan..malatop...naya jaa nanti..

アヌム ちゃん said...

wah thanks for the tips.

cik pulau said...

cik pulau jaga elok je fon tu..
tapi biasa kalau tukar bukan sebab rosak, tp sebab dah bosan..errkk.
kalau ada duit lebih ni, dah tukar dah enpon lama ni.huhuhu

IMANSHAH said...

hp saya selalu jatuh erm

Ardini Humaira said...

ngehehehe dni buat sokmo xpenah xbuat :D

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting