Monday, April 4, 2011

ko tak kenal orang tuu, ko tak boleh expect dia akan berbual macam dah lama kenal dgn ko. tak gitu?

*tetiba sakit peruk pulak time nak taip ni. chaow dulu kejap. hiks

kembali. hiks. sambung pada tajuk.citer nya gini.

aku ada kawan. aku letak si A je. aku, aku lah kan. kawan si A ni, namanya si B. si A ni tak tahu aku dengan si B belajar di tempat yang sama. 

ada satu hari tuu, si A dengan si B ni terserempak. pastu si A tu tanya lah pasal perkembangan si B ni. belajar okay ke, apa2 lah kan.

pastu si B ni pulak, citer lah pasal perkembangan diri dia. dalam duk citer tuu .. alih2 terngumpat lah sekali tentang tempat dia belajar tuu. 

kawan aku nih, si A ni pun cakap. dia pun ada kawan dekat situ. belajar tempat yang sama. si B pun tanya lah, sapa? si A ni pun, tunjuk lah gambar aku. 

si B ni pun terus, macam " haaaa .. dia ni lah yang aku tak suka tuu " . si A pun jawab, " eh .. elok2 sikit .. ni bestfriend aku."

si B ni pun citer lah "bla bla bla .. muka sombong lah, tak pernah senyum lah, asyik2 muka masam lah dan macam2 lagi lah"

si A ni pun terus macam " eh .. yelah, takkan nak tegur orang yang kita tak kenal. kalau dah kenal, pastu buat tak tahu tuu .. baru namanya sombong"

si A ni pun citer la dekat aku. aku pun macam .. erk ..tak tahu nak kata apa. biasa lah kan. ko tak kenal orang tuu , takkan ko nak berbual mesra, nak bertepuk tampar dengan orang tuu. normal lah tuu. aku rasa semua orang cenggitu. 

apa tah punya pemikiran, kalau aku kenal dia dah .. takkan aku nak menyombong pulak kan. ni memang aku tak kenal dia. takkan tetiba aku nak g bercakap macam orang yang aku kenal. WTF la kan.

kang kalau aku pergi dekat dia dan berbual, nanti mengumpat jugak.mesti dia akan cakap "dia ni betul ke tidak, kenal aku pun tak.. tetiba nak ajak berbual apa tah"

tak gitu?

kalau orang yang kita dah kenal tuu lain lah. it takes time to know people. amik masa untuk kita nak kenal2 orang ni. macam bestfriend aku ni, aku dah kenal bertahun tahun. peel dia, semua aku dah tahu. baru lah kita boleh berbual mesra, nak bertepuk tampar. gituu. 

dah la .. aku pun malas nak pikir tentang umpatan tuu. tak berfaedah langsung.


senyum ... senyum ... tak perlu kata apa2. hiks



sila LIKE kalau suka

11 pengomen:

krole said...

bg krole kalo x knal pon x slh ajak berbual wak...ada caranya..heee...

sarah mohamad said...

@krole

lelaki lain krole. semua boleh masuk. ni tak ada hal, tetiba nak burukkan orang. tak ke haru. hiks

bunga said...

hehe..betul..mbe bunga pun ada cam tu..hehe..

Bulan said...

ish ish.ade gakorg cmtue ek.Bulan pn penah kne.org ckp bulan sombong.padahal kenal dia x.suka suki ckp cmtue

.:padie_eyla:. said...

yea. senyum. jangan kata apa apa. haha

Miss Tira said...

Terlampau pendiam orang cakap sombong. Terlampau mesra nanti orang kata gedik. Hahaha, susahnya nak puaskan hati semua pihak.

sarah mohamad said...

@bunga

itu lah. kalau tak kenal jangan lah talk bad about her kan. *tak suka

sarah mohamad said...

@bulan

tah bulan kan. ntah hapa2 lah diorang nih. kalau dah kenal lama lain lah kan.

sarah mohamad said...

@padie

yess. senyum je lah yg mampu. hiks

Redbloodsnow said...

Terlampau pendiam orang cakap sombong. Terlampau mesra nanti orang kata gedik. Hahaha, susahnya nak puaskan hati semua pihak <---- HAHAHA. AKAK SETUJU DGN KATA² MISS TIRA NI :P

sarah mohamad said...

@Redbloodsnow

saya lagik setuju akak zie. memang betul pun apa yg miss tira cakap tuu. hiks

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting