Friday, April 1, 2011

minyak naik lagi. jadi harga RON 97 selepas jam 12 malam ni adalah RM2.80

ntah lah bai ...

patut malaysia ni jadik macam mesir tak?

cakap rakyat tak nak dengar, yang tahu hanya nak naikkan rega minyak dengan alasan ikut pasaran minyak global .. 

senang citer gini lah

YANG KAYA MAKIN KAYA, YANG MISKIN MAKIN MISKIN

korang faham tak maksud aku? kalau tak faham, cuba2 berfikir lah sikit yek.

yang paling sadis, minyak kita tak berkualiti .. di import dah vanezuala .. pastu nak jual mahal pulak ye. bija sungguh.

apa .. diorang ingat semua rakyat ni gajinya semua rm10k kot.

pasni, semua barang2 mentah .. makanan mesti lah naik kan.

ntah la .........


sila LIKE kalau suka

7 pengomen:

Miss Tira said...

Harga minyak nak ikut pasaran dunia. Gaji pekerja diMalaysia dia tak nak pula ikut pasaran dunia ya. Bijak betul kerajaan kita. :)

Syuk Ry said...

aish.. minyk naek comfem arge brang nek..

Anonymous said...

Salam, yang naik tu RON97 kak oi, bukan RON95. RON97 tu utk kereta yang besar-besar dan secara tak langsung, dorang yang kaya je pakai kereta besar2 nih.. Tak tau le kalau kamu guna ron97, mesti org kaya nih.Tlg jgn bebal sgt yer..tq

sarah mohamad said...

@anon

kamu tu yg bebal. memang kat atas tu kan dah mention RON97 yg naik. takkan tak reti baca kot :). lagipun ramai yg guna RON97 ni, minyak nya okay sikit dari RON95.

ps: think before u comment. TQ

Anonymous said...

Sarah mohamad,
dalam entry ko tulis, "patut Malaysia ni jadik macam mesir tak?"
ayat lu bunyi mcm nak jahanamkan negara je tau x. Kalau ko nak tau, harga minyak kat Pakistan sekarang melambung rm4 seliter. Bersyukur je la kerajaan masih tanggung subsidi ron95.

sarah mohamad said...

@anon

ape2lah ngko ni anon. aku kata cenggitu kira nak jahanamkan ke? hahaha ..

Anonymous said...

so lepas ni nk bersyukur ke x??

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting