Thursday, March 8, 2012

Petua untuk dikongsi ♥

Assalamualaikum!


Kali ni aku nak share sedikit petua yang aku cilok sikit dari blog ni 


......






If korang nak tengok petua tradisional, sila tengok dekat blog yang telah aku linkkan dekat atas. Macam macam petua ada.

Semuanya mudah dan aku rasa memang semua orang boleh je kalau nak buat. Cuma kena rajin amalkan je. Kalau malas .. hampeh! huhuhuhu




Okay, jum tengok petua yang aku rasa aku nak amalkan. *iye iye je aku nih! Heheheh*



Petua 1.
Berat badan berlebihan

Jika anda mengalami berat badan yang berlebihan, air limau nipis yang anda minum boleh menurunkan berat badan anda.


- aku ni dah dikira berat badan berlebihan jugak, even tak nampak sangat kegemukan aku sebab aku tinggi kan. Hehehe, lepas ni kalau nak minum dekat kedai atau cafe harus order air limau nipis okeh -


Petua 2.
Menghilangkan Parut Jerawat

Mula-mula ambilkan sedikit madu dicampurkan dengan bedak sejuk. I! nsyaAllah petua ini dapat menghilangkan jerawat yang kebanyakannya dialami oleh setiap wanita



Gambar yang tak edit langsung!
Nampak itu punya parut jerawat?!





Petua 3.
Petua Awet Muda

Bangun pagi dari tidur...minum air masak @ air kosong 3 gelas sebelum basuh muka @ gosok gigi. Selepas itu barulah bersiap untuk mandi. Amalkan selalu setiap pagi selepas bangun daripada tidur. Senang dan mudah.




Cukup la kot 3 je. Nak tulis satu satu memang la banyak. Ada dekat 77 jenis petua ada. Aku listkan 3 je petua yang aku rasa nak amalkan setiap hari. ♥



terima kasih sudi baca yaw!

0 pengomen:

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting