Friday, March 9, 2012

Review : Olay Natural White All In One Fairness SPF 24

Assalamualaikum!















Agak lama jugak masa yang aku ambil untuk mendapatkan pelembab yang bebetul sesuai dengan aku, sebelum ni memang dah pelbagai jenis yang aku guna .. tapi semuanya tak berapa sesuai dengan aku. 


Aku cakap tak berasa sesuai dengan aku maybe dengan kulit aku je, dengan kulit orang lain sesuai. So apa jenis skin care sekalipun semuanya bergantung dengan jenis kulit korang sendiri.


Untuk review kali ni, pelembab dari olay ni tak sesuai dengan aku (╥﹏╥) 


Aku dah guna dan esokkan nya naik beberapa biji jerawat kecil dekat atas dahi. Hehehe Kalau dah naik jerawat ni, memang sah sah tak sesuai dengan aku. So aku stop guna, sebelum ianya merebak tak tentu pasal dekat muka aku nih. Huhuhu


Nasib baik aku try je guna dulu, sebenarnya pelembab ni kepunyaan housemate aku. SEE? Sebab tu aku dah cakap, maybe dengan aku tak sesuai, dengan orang lain sesuai. Kawan aku memang guna olay  dan sesuai dengan dia. Memang hari tuu aku dah tercari cari pelembab yang sesuai dengan aku, itu yang aku try try dulu pelembab kengkawan aku. Huhuhuhuhu 


Dan berita gembiranya, aku dah jumpa pelembab yang sesuai dengan aku. Nak tengok review aku tentang pelembab tersebut, boleh klik SINI!


Yang best :
Ada bau wangi skett, bau lembut lembut gituu
Pakai sket je dekat dahi setitik, kedua dua belah pipi, hidung, dagu pastu dah! Jimat kan sebab tak perlu pakai banyak banyak :D
Yang penting ada spf 24, yakni korangdapat protect kulit dari sinaran UV yang jahat ittew hihihi 
Dapat menutup parut parut jerawat


Yang tak best :
Tak mudah kering, ada rasa melekit sket

Kalau berpeluh, membuatkan kulit muka aku nampak oily 




Harga dekat mydin adalah RM22 je. Masih mampu milik kan? Kawan aku jenis kulit muka yang takde masalah dan sedikit kering. So far dia memang tak pernah tukar pun pelembab yang lain selain dari olay ni.


Aku bagi rate ♥♥  untuk produk ni.


terima kasih sudi baca yaw!

1 pengomen:

Anonymous said...

OLAY :)

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting