Monday, July 18, 2011

Aku dah beli Nikon D3100 dan Xperia X8

Assalamualaikum!



yeaaaay! hati ini sangat lah gembira tahu takkk! 


dekat entry lama ini, aku ada bagitahu camera aku dah rosak. sangat sedih sebab kamera ni betul2 banyak jasanya dekat aku selama beberapa tahun ni.


dan aku ada bagitahu aku nak beli camera yang baru. dekat entry ni aku ada mention aku nak camera jenis Canon 550d. 


instead of Canon 550d yang harga lebih kurang RM2300, aku rasa aku sebagai student tak berapa nak mampu untuk membelinya :(


bajet aku untuk beli camera ni adalah RM2500. kalau nak di kira, memang dah cukup untuk aku tembat Canon 550d tersebut, tapi setelah fikir punya fikir .. aku dan pakwe aku buat keputusan untuk amik just Nikon D3100 memandangkan aku pun bukan nya tahu sangat pasal DSLR bagai ni. abang ipar pakwe aku pun cadangkan untuk amik Nikon D3100 sebab katanya fungsi atau settingnya lebih mudah. jadi aku pun ikutkan jelahhh T______T


so here it isss .. aku dah amik pun Nikon D3100 tuu. sekarang tengah cas dia punya bateri selama 8 jam. tunggu esok baru siap hehehe :D


dari RM2400 tuu, aku dah tolak RM1700, camera tuu harga nya RM1700 .. semua complete set cuma yg takde filter nak tutup lens punya depan tuu. apa2 jelah namanya. heheh tak ngeti :D


jadi tinggal lah lebih kurang RM600. selebihnya tuu aku buat beli tepooooon baruuuuu. tepon aku yg lama tuu okay lagi, cuma gambar nya tak berapa cantik pastu takde wifi.


sekarang, aku rasa perlu pulak tepon nak ada wifi ni T___T. senang nak twitter sebenarnya. heheh


jadi, lepas di timbang tara aku pun amik la xperia x8. nak amik yang x10 tak mampu lagi T___T. x8 pun rasanya dah okay bagi aku. aku pun bukan nya nak yang tercanggih. canggih sikit pun dah okay heheh


aku beli x8 ni harga nya dalam 500. murah ke tidoook? tak tahu lah sbb aku beli ni dekat kedai yang selalu aku beli. dekat bawah Mydin Mall Subang Jaya. kat situuu tuan nya memang happy go lucky. aku cadangkan kalau korang nak beli tepon baru, kat sana lah yang okay. dia bagi banyak free gift tahuuu tak. 


aku tak amik gambar pun. tunggguuuuuu next entry pulak. :D


LIKE IT?

15 pengomen:

[sutera kasih] said...

my cousin (blog GadisNikon) guna Nikon D3100..blh tanya dia kalo sarah nak :)

x8 tu camne?tp xperia tu bgus kan..

Sesopie said...

Whaaa.. Gadget baru! nak pinjammm

sarah mohamad said...

@[sutera kasih]

oooh rupanya gaids nikon tuu sepupu awak eh hehe dah beli yg baru pun :D

sekarang tengah godek2 si xperia ni. tak ngeti guna sebenarnya heheh *retiss*

sarah mohamad said...

@SofieyAzwa

boleh je sophhhh hehe :D

Unknown said...

hehehe..semua baru..
sarah..belanja la apik...hehehe

tomato said...

hamboihh bergaya sakan lah sarah ;p

murahhh ! tomato beli 600 lebih .. ngeee

Anonymous said...

nak gak satu

nazirah said...

wah jelesnye baru nka beli kamera nikon tu gak sarah dah beli dulu hehe.. takpela cci pn tak cukup bajet lagi nanti kuar sme2 amek gmbr kte brdua mnyk2 ek hehe ;)

sarah mohamad said...

@apik pehe


hehe belanja amik gambar ke apik? boleh jeeee heheh

sarah mohamad said...

@tomato

heheh ada rezeki lebih tuu yg beli. murah 100 la macam tuu, fon sekarang cepat jek turun harga kan cik tomato

sarah mohamad said...

@najmi^^

boleh jeee hehe :D

sarah mohamad said...

@nazirah


heheh boleh je cik cci me tak kisaaaah pun :D hehe

Zie Madini said...

beli dik belii....jgn x beli. tp yg tang nikon tue...akak jeles lah nnti. HAHA :D

Cik Pulau said...

waahhh..
ok fine..
cik pulau jelezzz okey.grrr

gadisnikon said...

salam sarah... sy dh bt entri simple ttg pertanyaan awk.. harap ia dpt membantu.. tp if still xfhm blh tnya lg ok?? :)

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting