Thursday, October 13, 2011

Pekerja Avon tak mesra langsung!

Assalamualaikum!


petang ni modd aku tengah suey suey sikit *kalo tak paham suey suey tu apa .. maknanya not in the bad mood lah* hehehe ... ni semua di sebabkan dengan pekerja avon yang tak reti langsung nak menjaga hati pelanggan. puiii!

menyampah aku! kalau kali pertama okay .. fine .. aku boleh toleransi lagi .. kali kedua .. aiiii .... tak sedap dah .. pastu tadi kali ketiga .. memang tak boleh tahan weh!

aku tak berkenan langsung dengan perangai pekerja avon seksyen 18! tak hormatkan pelanggan .. ni aku nak tanya ni .. pihak avon takde hantar ke pekerja2 nya pergi kursus khidmat pelanggan .. sila belajar balik cara2 nak melayan pelanggan, cara2 nak berkomunikasi dengan pelanggan .. dan cara2 nak menjual beli .. pendek kata, kena masuk kursus balik lahhhh!

kali pertama aku pergi sebab ramai orang .. sebab tu aku cakap aku still boleh bertoleransi lagik .. maybe tak sempat nak layan aku khennn ... kali kedua .. boleh kot tahan lagi ... kali ketiga tadi baru .. takde orang punggg .. ko buat gini lagi yek!

aku kureng .. bukan kureng lah .. memang menyampah habisss .. dengan sorang minah nih .. weh .. kalo tahu suara ko tu dah terlebih kuat macam dah pakai mic .. slow lah sikit cakap dengan pelanggan ..inii tak .. dengan suara macam cakap dengan orang pekak .. kemain tinggi vokal ko ye ... amboi! pandai ko yek .. *aku cakap pandai, lawang dengan kurang ajar kang .. mengamuk kanggg!*

kalau pelanggan tu cabut lari cepat2 sedap je yek ko kata pelanggan tak berbudi  bahasa .. amboi amboi! ko tu bahagian servis .. patutnya ko melayan je lah karenah pelanggan ! ko ada hak apa nak cakap pelanggan kurang ajar!! diorang yg membeli .. jadi lantak diorang lah nak blah awal ke nak blah lambat ke .. katanya dah penjual .. mesti lah melayan pembeli ye dokk!

amboi! mentang2 lah aku dengan  kengkawan aku ni nampak bodoh2 .. nampak cikai2 .. ko tak berapa nak melayan la yek .. ishhh .. geram aku!


dengan muka .. ishh .. tak payah cakap  lah .. try belajar senyum sikit .. ko tu dah bahagian servis pelanggan buat lah cara tarik hati pelanggan  .. buat aku makin hangin sajooo! please ..

tadi aku kat depan minah kerek ni lah .. aku tengah belek2 buku promosi avon ni .. ada sorang kakak kat belakang .. ekceli kakak tu kengkawan aku jugak punggg .. minah kerek ni tengah main2 mata .. i mean .. ala .. korang paham2 sendiri la yek main2 mata mcm mana .. i mean .. ada "sesuatu" yang minah ni nak tunjukkan .. tapi kawan main mata dia ni tak paham .. jadik dia tanya lah apa .. minah kerek ni cakap nanti2 lah dulu ..

aku yang tengok kejadian ni .. memang hangin lah .. sebab ada benda yang diorang nak mengata .. aku tak kisah kalau diorang nak mengumpat ke mengata ke apa2 jelah .. cuma jangan di DEPAN pelanggan .. tu maksud aku .. tak ke BIADAP main2 mata depan pelanggan yang NAK membeli!!!!

aku harap .. pihak avon dapat mengambil tindakan .. bukan lah tindakan tataterbib .. tapi tindakan dengan menghantar minah kerek tersebut cara nak deal dengan pelanggan .. cara nak servis pelanggan .. dan yg penting sekali cara nak berhadapan dengan pelanggan!

aku ingatkan aku sorang jek yg berperasaan gitu .. ngupa2 nya kengkawan aku pung menyampah habis tahu takkk!



anyway ..............





dalam keadaan marah2 tadi pung .. sempat jugak merembat 4 jenis benda .. hehehehe .. alang2 dah datang .. beli je lah terus kehkehkeh

losyen badan .. bau wangi sangat2 .. best! simply siti eh .. simply pretty long lash waterproof mascara .. last sekali kabuki brush .. brush ni memula aku rasa a lil bit keras jugak .. maybe sebab tak guna lagi kot *boleh macam tu?* aku sebenarnya tak tahu pung function apa aku beli kabuki brush tu hehehehe .. sebab berkenan kot aku terus jek beli .. sekarang rasa macma menyesal jugak sebab aku tak reti guna hehehehe



8 pengomen:

Unknown said...

wah~!! mira pun geram ngan pkerja yg eksyen kemain camtuhhhh

BudakCHOCO Official Blogger said...

biase la tuh yan pom pnh kene.. :)

[sutera kasih] said...

pernah kena jgk ni..benci betol..since tu, mls dh nk pegi kedai tu

♥ Nana BamBam ♥ said...

kalau saya la..langsung x beli satu hapa pon barang kat situ.. pakat reramai x beli, bia bungkus la kedai tuh!!

Cik Pulau said...

cik pulau pn geram kalau pekerja yg sngt x mesra alam ni..
nyampahh tau....hhuhuu

Anonymous said...

budi bhasa budaya kita.....
paling pantang kalau jenis yg xreti adab.

azah sofi said...

"Not in the bad mood"?Hehehe..Sabar jer la yerk..Entah la..ramai sangat dOrang yg camtu..bukan kat 1 kedai jer..Harap2 ada action dri org atasan dOrang.. :)

nazirah said...

hoho besela tu sarah
konon2 die sorang je la yg tahu ape itu stress.. konon2 dia sorang je la yg bekerja kan bkn stkt pkrja avon je..bnyk gk tmpt2 len huhu sbr je la ye sarah ;)

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting