Thursday, November 24, 2011

Review BLACKBERRY CURVE 9360

Assalamualaikum!


Dah lama tak buat review kan? Ke aku jek yang rasa dah lama muahaha ... 

Anyway, aku baru beli Blackberry Curve 9630 hari tuu. Hari tu lama tak lama dah dekat 2 minggu kot aku guna. Ni baru nak buat review. Hehehe





Dari depan. Di sebabkan blackberry curve 9360 ni masih baru, maka screen protector ni memang tak ada lagi. *at that time lah yek*, sekarang maybe dah ada dah aku rasa. Jadi tuan kedai tempat yang aku beli tu, bagi screen protector yang mana ada dan masuk dekat blackberry curve 9360 ni.  




Pandangan belakang. Belah atas tu ada tulisan curve sama macam blackberry bold. Yang pastiiii ada flashhh wehhh, muahaha .. dulu2 nya curve mana ada flash kan. *kalau tak salah aku lah*. Blackberry curve 9360 ni memang ada. Camera pulak 5mp. Wehhhoooo .. dah macam blackberry bold tapi aku rasa better kot :D





Pandangan sisi (kanan). Dekat tempat yang aku petakkan tu adalah tempay untuk volume (atas) dan button untuk amik gambar (bawah). So far, memang tak nampak kecuali kalau dah sentuh baru lah terasa. *paham tak* 




Pandangan sisi (kiri). Mempunyai button usb. 



 Pandangan atas. Ada tempat untuk letak earphone. Tempat lock pun ada dekat atas, instead of bold, tempat lock blackberry curve 9360 adalah di tengah-tengah. 





Keypad. Bagi aku keypad nya agak keras sikit. Kena tekan a bit harder. Tapi yang bestnya, memang aku nak jenis keypad yang satu satu. Kalau bold dia dekat-dekat kan, aku tak suka macam tu disebabkan kegemukan jari-jari aku ni. Kiranya tak sesuaiiiii dengan aku. HAHAHA. Kalau jenis keypad satu-satu, aku akan menjadi less typo. Muahahahahaha


Kelebihan mengikut pendapat aku.

  • Os yang baru iaitu OS 7. Baruuu dan smooth jek.
  • Gambar camera yang tip top. Ada flash. Cuma kalau amik malam tu, tak berapa cantik tapi still nampak clear lah.
  • Kecik molek. Tak tebal. Aku rasa blackberry curve 9360 ini yang paling nipis. *kalau salah, ammmpuuuuun*


Kekurangan mengikut pendapat aku.

  • Yang paling ketara adalah ketahanan bateri, memang sangat mengecewakan. Dalam sehari kadang-kadang 2 kali aku terpaksa cas telefon kalau menggunakan internet dengan sewenang wenangnya. Hahaha .. Kata kawan aku, bateri blackberry curve yang baru ini nipis, di sebabkan itu baterinya mudah cepat habis.
  • Keypad keras. 
  • Takde cover yang cun. Muahaha. Benda baru kan, jad tak ramai orang yang jual cover blackberry ini. Kalau ada pungg, harusss lah bapak mahal padahal cover tu bodoh je koooot!

Kalau nak review untuk spesifikasi Blackberry Curve 9360 ni, boleh klik >>> SINI!


**kalau ada apa2 lagi, aku akan update*

UPDATE

Thanks to http://fitrihadi.com/ sebab bagitahu bahawa aku tak letak harga. LUPA! Okay, time aku beli harganya RM1170 sekali dengan 8GB memory. Aku dah survey dah around2 shah alam and suban jaya, dan aku rasa tempat ni yang jual paling murah dan berbaloi.

terima kasih sudi baca yaw!

7 pengomen:

ezy.fia said...

mmpu pkai c3 je..
2pon dh ckop kagum sbb die pnye keypad cam BB..
kehkeh

ftrhd said...

thanks for the review.. saya tengah survey phone sekarang ni... tatau nak beli handphone apa lagi.. pakai BB ok gak sebab bleh BBM.

ermm harga berapa?? letak ar sekali harganya..ke saya yang tak perasan? huhu

Pojiepooh Abdullah said...

Ermm thanks for sharing.. Tengah berkira2 nak amik Bold 9780 or this one.. tapi tulah dah buat comparison ada a few yang tak best.. Masih tak tau nak pilih mana satu..

Paling best sebab dia nipis n keypad sebijik2

Mediha Omar said...

Will recommend this to my sisters!
Love, Dea

http://www.medeaz.com

Ardini Humaira said...

wow! dni guna 9300 je. beli masa tu 9360 lom kua lagi. kalo time tu ado 9360 konfem dni amik yang ni... :D

Unknown said...

auwwww tepon baru ;p

mira beli tepon baru jugok ;p

Mek Onie said...

yang onie paling pelik,tak susah ke tekan keypad fon tu,dah la kecik,hehe

Post a Comment

terima kasih sudi komen blog ini :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Sarah Mohamad on Best Web Hosting